K přednostem Rangeru v otázkách jízdy s přívěsem, jízdy v terénu a užitečného zatížení přidá Ranger Plug-in Hybrid schopnost jízdy s nulovými výfukovými emisemi. Navíc nabídne vyšší točivý moment než jakýkoliv jiný Ranger.

Na přání dodávaný palubní zdroj Pro Power Onboard™ umožní zákazníkům nechat generátor doma a uvolnit si nákladový prostor; elektřina z palubního zdroje bohatě postačuje k napájení spotřebičů v tábořišti nebo pracovních nástrojů.

Ford nabídne zákazníkům plug-in hybridní variantu modelu Ranger. Nový Ranger Plug-in Hybrid zkombinuje schopnost jízdy na elektřinu s všestranností a užitnými vlastnostmi, jež zákazníci od nejprodávanějšího pick-upu v Evropě očekávají.

Výroba historicky prvního Rangeru Plug-in Hybrid bude zahájena koncem roku 2024, dodávky zákazníkům se rozběhnou počátkem roku 2025. Nový model bude znamenat významný krok vpřed v plánech značky Ford nabízet zákazníkům v segmentu středně velkých pick-upů celou škálu variant pohonu.

Majitelé vozů Ranger Plug-in Hybrid budou také moci využívat ekosystém Ford Pro, který zjednodušuje přechod na elektromobily díky integrovaným řešením nabíjení, softwaru i služeb.

„Ranger Plug-in Hybrid pomůže zákazníkům vykročit do elektrifikované budoucnosti. Nabízí ještě více jistoty a schopností a zároveň udrží Ranger v čele inovací a na vedoucí pozici v segmentu pick-upů střední velikosti,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.

Díky kombinaci zážehového motoru Ford EcoBoost o objemu 2,3 l s elektromotorem a trakční akumulátor nabídne Ranger Plug-in Hybrid vyšší točivý moment než jakýkoli jiný Ranger. Zároveň umožní jízdu v čistě elektrickém režimu, přičemž cílová hodnota dojezdu na jedno nabití má přesáhnout 45 kilometrů. Schopnost jízdy na elektrický pohon otevírá nové možnosti pro majitele firem v rostoucím počtu měst s nízkoemisními zónami.

Cílová hodnota nejvyšší dovolené hmotnosti brzděného přívěsu byla pro Ranger Plug-In Hybrid stanovena na 3500 kg – tedy stejně jako u ostatních modelů řady Ranger.

Ranger Plug-in Hybrid přinese také palubní zdroj Pro Power Onboard, který umožňuje například na staveništi nebo v odlehlém tábořišti napájet elektrické nářadí a spotřebiče s vysokým odběrem. Zásuvky jsou zabudované v nákladovém prostoru i v kabině. Hlučné, neskladné a těžké generátory tak mohou zůstat doma a na korbě zůstane více místa pro ostatní nářadí a vybavení.

Vedle toho, že zákazníkům poskytne elektřinu „na požádání“, nabídne Ranger Plug-in Hybrid rovněž několik EV režimů, jejichž prostřednictvím mohou řidiči určovat, kdy a jak bude vůz využívat elektřinu z trakčního akumulátoru.

V Rangeru Plug-In Hybrid nebude chybět ani pohon všech kol, přepínatelné jízdní režimy či moderní asistenční a bezpečnostní funkce.

„Naši zákazníci chtějí elektrifikovaná vozidla s vynikajícími provozními vlastnostmi a přijatelnými náklady na vlastnictví, ale nikoliv na úkor toho, co mají na svých pick-upech rádi,“ řekl Schep. „Ranger Plug-in Hybrid přináší to nejlepší z obou světů pro práci, zábavu i rodinu – umožňuje jízdu na elektrický pohon s nulovými výfukovými emisemi na krátkých trasách nebo hybridní výkon, který mu uděluje neuvěřitelné schopnosti v terénu, při přepravě nákladů a tahání přívěsů. A díky Pro Power Onboard mohou majitelé Rangeru poprvé snadno napájet spotřebiče na odlehlých pracovištích a tábořištích.“

Článek převzat z https://www.fordmedia.cz.