Společnost Ford Performance se chystá rozšířit své globální aktivity v oblasti motorsportu o novou výzvu, kterou je legendární Rallye Dakar, jedna z nejtěžších off-roadových soutěží na světě. Účelově zkonstruovaný, pro závody uzpůsobený a dosud nejvíce "drsňácký" Ford Ranger T1+ se zúčastní Rallye Dakar 2024 v Saúdské Arábii ve třídě Raid T1+ na základě metody " dokončit a poučit se". Společnost Ford Performance spolupracuje na rozsáhlém testovacím a vývojovém programu se společnostmi M-Sport a Neil Woolridge Motorsports, aby se připravila na mimořádně náročnou lednovou zkoušku.

Ford Performance závodil a vyhrával od Le Mans po Monako, od Daytony po Bathurst a od Finke po Ensenadu. Dosud však neabsolvoval jeden z nejtěžších závodů planety - legendární Rallye Dakar.

Ford oznámil, že nastal čas tento nedostatek v jeho rozsáhlém motorsportovém životopise napravit. Extrémní závodní verze "drsňáckých" vozů Ford Ranger a Ranger Raptor připraví půdu pro expanzi společnosti Ford Performance do globálních off-roadových závodů, včetně slavné a obávané Rallye Dakar v roce 2024 a následujících letech.

Prvním krokem v několikaletém plánu účasti na Rallye Dakar je dokončit ji a získat maximum informací pro další vývoj, a to ve spolupráci s dlouholetými partnery M-Sport a Neil Woolridge Motorsport (NWM) v oblasti vývoje vozidel, servisu a managementu závodů.

"Stát v popředí na jedné z nejvýznamnějších světových off-roadových soutěží - Rallye Dakar - je naším cílem," řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. "Nemůžeme podceňovat obrovskou výzvu, která nás čeká. S vozem Ranger T1+ a partnery, jako jsou společnosti M-Sport a NWM, kteří přinášejí své odborné znalosti, musíme soutěž nejdříve dokončit a co nejvíce se naučit. Společně můžeme v písečných dunách Arabského poloostrova dokázat úžasné věci."

V čele Rallye Dakar 2024, která se koná od 5. do 19. ledna v Saúdské Arábii, bude stát speciálně postavený, vysoce výkonný Ford Ranger, který bude závodit v kategorii Raid T1+.

Společný tým Ford Performance, M-Sport a NWM prochází v roce 2023 řadou vývojových fází a pokračuje v testování modelu Ranger T1+, který vychází z předchozí generace modelu Ranger s motorem EcoBoost o objemu 3,5 litru. Očekává se, že testovací závody budou zahrnovat španělskou Baja España Aragón a marockou Rally du Maroc v červenci, respektive říjnu, než se příští rok pustí do Rallye Dakar.

"Naše první účast na Dakaru pro nás bude poučným dobrodružstvím, které nám pomůže získat informace o tom, jak budeme soutěžit v budoucnu," řekl Rushbrook. "Ale stejně jako při všech závodech nezávodíme jen proto, abychom vyhráli, ale také proto, abychom pomohli vytvořit lepší produkty pro naše zákazníky."

Pro Rallye Dakar 2025 vyvíjejí společnosti Ford Performance a M-Sport zcela nový, na míru zkonstruovaný Ranger Raptor - ultimativní výkonný derivát nejprodávanějšího evropského pick-upu - navržený a postavený podle pravidel dakarské třídy T1+.

"Rallye Dakar patří ke skutečnému vrcholu světových off-roadových závodů," řekl Malcolm Wilson, výkonný ředitel společnosti M-Sport. "V průběhu let jsme se značkou Ford dosáhli velkých úspěchů v závodech rallye FIA WRC a nemůžeme se dočkat, až stejnou míru soustředění, energie a úsilí uplatníme s vozem Ranger při startu na Dakaru."

Společnost M-Sport je dobře známá jako přední vývojář a provozovatel vozů M-Sport Ford Puma HybridRally1 v mistrovství světa FIA v rallye a také jako výrobce motorů pro program Mustang GT3. Společnost NWM hrála klíčovou roli již od počátků vozů Rally-Raid Ranger, protože tým vyvíjel a stavěl ve svém závodě v Pietermaritzburgu v KwaZulu-Natal vozy specifikované pro soutěže podle plných dakarských předpisů T1+ v rámci jihoafrického mistrovství v rallye (SARRC) a po celém světě.

Článek převzat z https://www.fordmedia.cz.