Nový Ford Focus s expresivním designem a rozšířenou nabídkou variant se vyznačuje ještě snazším ovládáním, a ještě podmanivější řidičskou zkušeností. Elektrifikované motorizace EcoBoost Hybrid se 48voltovou technologií přinášejí v kombinaci s novou sedmistupňovou převodovkou Powershift vyšší kultivovanost, hospodárnost i radost z jízdy.

Nový Ford Focus, rodinný vůz střední velikosti s expresivním novým designem, úspornými elektrifikovanými pohony a nejmodernější konektivitou i asistenčními technologiemi. To vše proto, aby soužití s automobilem bylo pro jeho majitele ještě jednodušší a příjemnější.

Nová podoba designové filozofie Fordu, orientované na člověka a jeho potřeby, uděluje novému Focusu ještě odvážnější a sebevědomější výraz. Varianty Titanium, ST-Line a Active jsou vzájemně více odlišené. Na přání jsou k dispozici rozšiřující sady výbavy X a Vignale, jež přinášejí ještě více luxusu spolu s exkluzivními designovými prvky. Dostal také novou generaci komunikačního, zábavního a ovládacího systému SYNC 4 s cloudovou navigací a hlasovým ovládáním s online připojením a schopností rozumět běžné řeči. Zcela nová obrazovka systému SYNC 4 je při úhlopříčce 13,2 palce (33,5 cm) největší v segmentu a její intuitivní rozhraní usnadňuje ovládání rozsáhlého spektra jízdních i komfortních funkcí. S touto technologií je zároveň spojena možnost využívat bezdrátových aktualizací Ford Power-Up, díky nimž se bude funkčnost vozu v průběhu času dále rozvíjet.

Do Focusu zároveň přichází několik nových asistenčních technologií, mezi nimi asistent mrtvých úhlů, který vedle samotného monitorování mrtvých úhlů dokáže také v případě, že se řidič chystá přejet do souběžného pruhu, v němž se aktuálně nachází jiné vozidlo, vyvinout do řízení opačný impuls, aby jej od záměru odradil.

Moderní a svěží design

Nový Focus přichází se svěžím a sebevědomým vnějším vzhledem, inspirovaným designovou filozofií Fordu založenou na člověku a jeho potřebách. Každá varianta nového Focusu má specifický charakter.

Nový design kapoty znamená větší výšku předních partií a „modrý ovál“ Fordu se přesunul doprostřed velké horní mřížky. Všechny varianty nového Focusu jsou sériově vybaveny novými LED světlomety s nezaměnitelným světelným podpisem a integrovanými mlhovými světly, což návrhářům uvolnilo ruce k vytvoření čistších a elegantnějších spodních partií přídě. Zatmavené zadní svítilny udělují vozu prémiový vzhled. Ve vyšších stupních výbavy využívají zadní svítilny technologii LED a mají nový vnitřní design s tmavou centrální sekcí a atraktivním světelným vzorem.

Jednotlivé varianty nového Focusu se vzájemně odlišují více než dosud, zejména díky specifickému pojetí přední masky. Výbavové linie Trend Edition a Titanium mají širokou horní mřížku s výraznými vodorovnými prvky, v případě modelu Titanium navíc chromovanými, a lesklým chromovaným lemem. Sportovně stylizovaný model ST-Line se vyznačuje lichoběžníkovou horní mřížkou se specifickými proporcemi a lakovaným černým výpletem, doplněnou širšími bočními otvory v nárazníku a hlubší spodní mřížkou. Dalšími specifiky ST-Line jsou nástavce prahů, zadní difuzor a zadní spoiler.

Elektrifikované pohony

V rozmanité nabídce motorů pro nový Focus nechybí pohonné jednotky, jež díky elektrifikaci nabízejí ještě více hospodárnosti, kultivovanosti a radosti z jízdy, která k Focusu neodmyslitelně patří už déle než 20 let.

V kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou Powershift dosahuje motor EcoBoost Hybrid v novém Focusu dle metodiky WLTP spotřeby paliva od 5,2 l/100 km a emisí CO2 od 117 g/km.

Vedle jednoduššího ovládání, daného absencí spojkového pedálu, přináší dvouspojková skříň Powershift také plynulou akceleraci a rychlé změny rychlostních stupňů. Při předjíždění dokáže díky své konstrukci podřadit až o tři stupně najednou. V jízdním režimu Sport řadí až ve vyšších otáčkách. Řidiči mají možnost volit rychlostní stupně také ručně, do modelů ST-Line se řadicí tlačítka na volantu dodávají sériově.

Technologie, které usnadňují život

Nový Focus využívá nejmodernější asistenční a komfortní technologie značky Ford. Je to zatím její nejmasověji vyráběný model, který těží ze zcela nového komunikačního a zábavního systému SYNC 4 se strojovým učením, díky němuž nabízí v průběhu času vhodnější doporučení a přesnější výsledky vyhledávání podle vzorců chování konkrétního řidiče.

SYNC 4 využívá zcela novou dotykovou obrazovku o úhlopříčce 13,2 palce (33,5 cm) s intuitivním rozhraním. V žádném okamžiku nedělí řidiče od požadované aplikace, informace či ovládacího prvku více než jedno až dvě klepnutí. Prostřednictvím dotykové obrazovky se nyní ovládá i topení a ventilace, k jejichž obsluze dříve sloužil tlačítkový panel. Systém podporuje bezdrátové Apple CarPlay i Android AutoTM.


Článek převzat z https://www.fordmedia.cz.